fredag, november 21, 2008

Criminal Minds S04 E08

~ Spoiler alert ~

Förvisso en ganska svag sådan.. Men jag hade blivit upprörd om jag fått reda på följande innan jag såg det, så då tycker jag att en spoilervarning är på sin plats.

Helt plötsligt har serien blivit en dröm för alla oss Reid-fans, då man under de senaste avsnitten bara har fått reda på mer och mer om vår käre profilerare med flera Fil.Dr.

I avsnitt S04 E07 "Memoriam", tror jag att det var, handlade det först väldigt mycket om hans föräldrar och hans barndom. Lovely, som vanligt, men i avsnitt S04 E08 "Masterpiece" handlade det mer om honom som person. Man fick reda på saker som tidigare varit mysterier, vilka man endast kunde spekulera i; till exempel vilka ämnen Reid har en PhD i. Jag och Rebecka gissade för ett tag sedan på matematik, fysik och psykologi, men det visade sig alltså vara matematik, filosofi och 'engineering'. Jag älskar den Reid, i alla fall som han är i mitt huvud. Men även jag inser att det är tur att han inte är en verklig människa, för då skulle jag tvingas inse att han vore mänsklig...

Inga kommentarer: