söndag, november 23, 2008

7 saker...

Kände mig manad att anta Lindas utmaning, även om det som vanligt har tagit en halv evighet att komma på vad jag ska skriva :D

7 saker, som vanligt...
.
1. Jag har drygt 3 GB musik med Queen på datorn, och ytterligare lite med bara Freddie Mercury. Ungefär 80% av gångerna jag ska säga "Bohemian Rhapsody" (en låt av Queen), säger jag "Bohemian Raspberry" på grund av en Ben and Jerry's glass... Och ungefär 60% av gångerna jag ska säga/skriva Queen så blir det av någon outgrundlig anledning Cheer istället. Så om jag pratar om "Bohemian Raspberry med Cheer", så vet ni vad jag menar...

2. Jag fyller 18 om först ~ två veckor, men jag har varit på krogen flera gånger ändå. Inte i Örebro dock.

3. Under flera år kunde jag hur mycket detaljer som helst ur Harry Potter-böckerna utantill, för att jag var helt besatt av dem. Jag och min bästis sprang omkring i mantlar (svarta för vardagligheter, olikfärgade för festtillfällen) och med hemgjorda trollspön, kvastar och skolböcker. Skrev uppsatser om magiska fenomen och låtsades att vi gick på Hogwarts (det var väldigt sällan vi kände Harry, Ron eller Hermione dock; vi var bara randomelever på skolan)...

4. Jag gillar det Periodiska Systemet över Grundämnena. I åttan kunde jag rabbla de 35 första i ordning, men det kan jag inte längre...

5. Jag är grymt hetsig över att få bra betyg, och jag tror att jag hitintills har lyckats rätt bra; när min far såg mina senaste betyg så började han svära :P

6. Jag älskar tatueringar och piercingar.

7. Jag skulle vilja lära mig Linux, och önskar mig därför en gammal begagnad dator som jag kan beställa det till...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att se att du kände dig manad :)

Ronii sa...

Yes.. Fast jag glömde visst skriva det som kommentar rill dig? :/

Tur att jag klarade halva utmaningen då :P ..Eller snarare en tredjedel eller en fjärdedel, eftersom jag varken skrev vad den gick ut på eller utmanade några nya heller >_>

Jag var visst sämra än vad jag trodde på det här... :P