fredag, november 21, 2008

Glasögonormens Återkomst

Je vais auvoir les lunettes (de nouveau)!
Översättning: Jag ska få glasögon (igen)!

Så nej, det är inte som jag inbillar mig... Det är faktiskt så, att jag inte ser fullt så bra som jag borde göra. Så nu väntar jag otåligt på ett par bruna glasögon från Lacoste (vilket min bror blev aningen upprörd över. Han är väldigt mån om märken, vilket jag inte är, och han har också glasögon från Lacoste...) och ett par svarta solglasögon från SynOptiks eget märke (som man fick med nästan gratis när man köpte ett par randomglasögon)...
(Tack M, för att du döljde med mig till optikern!)

Ska bli skönt att (kanske) kunna se lite av vad som står på tavlan igen. Oftast klarar jag mig rätt bra med att bara se första bokstaven och antalet ord i en mening, om läraren även pratar vill säga, men idag på religionen var det nästan löjligt. K verkade också tycka det, för till slut fick jag titta i hennes bok och skriva av.

För övrigt var dagen rätt trevlig, dock saknade jag L som var bortrest...

Men, back to topic:
Jag behöver alltså glasögon, igen.

För övrigt (och så blir det OT igen..) har en psykolog nu faktiskt bekräftat flera års misstankar från mitt och mina föräldrars håll, så nu avviker jag alltså ännu mer från idealmänniskan... En vacker dag ska jag nog skriva en lista ;)

Men allvarligt, hade vi inte börjat motarbeta "survival of the fittest" med vår läkekonst, så vet jag inte riktigt hur långt jag hade kommit ^^ I bästa fall hade jag satt mig på fel buss (höll på att hända igår) för att jag inte såg exakt vad som stod på den... I värsta fall hade jag inte ens kommit så långt.

2 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Svar: Ska vi nörda ihop? ;)

Unknown sa...

Kul att du kommer kunna se igen :)