lördag, september 06, 2008

Jag lever

Hej. Tänkte bara berätta, att trots att jag inte kommenterat någons blogg, uppdaterat mina egen blogg, eller ens visat mig utanför huset under hela skolveckan, så är jag vid liv (nu lite mer än i början av veckan dock).

Jag kan även meddela, att en vecka instängd i huset och praktiskt taget förbjuden att röra på sig, är helt awesomly tråkigt. De första dagarna bryr man sig inte så mycket; OK, man är sjuk, men man har ju böcker och film! Yay...

Runt fjärde dagen spelar det ingen större roll hur mycket feber man har, hur mycket man hostar, eller hur mycket ens huvud protesterar när man reser sig upp ur sängen. Jag har läst, sett på film, tittat på Criminal Minds och NCIS, hängt på livejournal ungefär 24/7, där jag läst fler fanfics än vad som är riktigt hälsosamt; lagt pussel, löst sudoku och gjort mensas snabbtest online, och ritat upp en gammal designidé till en cheerleaderinspirerad badmintonkjol. Tänkte montera ihop min nya vägghylla också, men en av delarna ska målas och mor trodde att min feber skulle bli värre om jag gick ut i trädgården för att måla den...

Jag är bara glad att jag börjar känna mig bra igen, så att jag förhoppningsvis kan vara tillbaka i skolan igen på måndag. Komma tillbaka till verkligheten och börja ta mig igenom högarna av skolarbete som jag nu har framför mig... Btw tänkte jag faktiskt räkna matematik efter att jag hade ritat upp mönstret till kjolen.. Men när jag micklade med mönstret var jag tvungen att slå in, typ, 79/8 på en miniräknare, och när jag insåg att jag hade problem med att bara få det rätt, kände jag att det inte riktigt var någon idé att själv sätta mig in i ett nytt delkapitel av matte c... Eh ja...

Linda kommer iaf hit senare idag (ohgoshvadjagsaknarhenne!!!), och då ska vi försöka få ordning på vårt samhällskunskapsarbete... Sedan tänkte jag att jag skulle försöka bli klar med ett par av engelskauppgifterna också nu under helgen; isf tror jag att det är rätt lugnt med stora inlämningsuppgifter för stunden, så att jag istället kan ägna första halvan av veckan med att skriva av anteckningar, räkna matematik, och komma ikapp med de vanliga, mindre uppgifterna...
Sounds like a plan to me ^^

Somehow lyckades jag återigen göra detta till ett blogginlägg där jag bara klagar... -.-' ...Men hur som helst, det verkar ju onödigt att dessutom börja klaga över hur mycket jag klagar, så därför säger jag nu istället:

God natt allesammans; nu ska jag sova en stund för att sedan klä på mig, städa mitt rum och träffa Linda <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

bloggar är ju praktiskt taget till för att klaga =D

Anonym sa...

Bra att veta att du inte är död iaf. Tyckt det varit lite skumt att jag sett Linda i korridoren men aldrig dig. Bra att du känner dig lite kryare nu iaf ~

Anonym sa...

Den här bloggen vill du läsa! Antar jag =)

http://jennifergoesjapan.com/