onsdag, augusti 13, 2008

Angst.

Tisdagen tog slut. Onsdagen tog slut. Och BUP hörde inte av sig.
Betyder det då att de inte tog mig på allvar på sitt möte?
Eller att jag är helt frisk? Att det inte är något fel på mig? Skrattretande värre.
VAD FAN ÄR DET HÄR?
"Om vi inte hinner ringa dig på tisdag, så ringer vi dig på onsdagen."
Jamenvisst. Självklart.
- - -
Men jag har läst fyra delar av en alldeles underbar Criminal Minds-fanfic (Morgan X Reid <3) som Rebecka tipsade mig om, så det känns som om det inte spelar någon roll längre. Inte för att CM är viktigare än mina problem, men för att det får mig att sluta tänka på dem för en stund. Det är sommarlov. Jag kan ändå inte få ordning på några sömnrutiner. Jag har CM i någon form.
Verklighetsflykt <3
"You know, I always had a thing for Han Solo,"

Och kan jag inte sova inatt, eller får äckeltokpanik, eller bara dampar loss på det jävla BUP, kan jag åtminstone göra det jag är bäst på. Att fly undan verkligheten. Kanske mina låtsasvänner som höll mig sällskap under så många år förut kan tänka sig att komma tillbaka?

Sedan lyssnar jag på ljudklippet från när Roger Nordin från Rix Morgon Zoo kom ut i radio. Det är säkert 100:e gången (no, seriously), och jag lyssnar egentligen inte längre på vad de säger. Men på något underligt sätt gör det mig lite gladare. (Titti borde dock ha en annan inställning på sin mikrofon, så att hon inte hörs så mycket :/)

Sedan är Criminal Minds säsong 1 nere om X antal timmar (det ökar hela tiden eftersom de asen slutar dela), och det är iaf tredje gången jag laddar ner den. Har den utbränd på skiva, men den är utlånad och jag behöver desperat någonting som distraherar mig från allting nu.
(Säsong 2 är hos Linda och säsong 3 kan man ju inte se hur många gånger som helst i rad..)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jag önskar det fanns något jag kunde göra för att ta bort din ångest, men tyvärr vet jag inga bra sätt.
Ringer inte BUP dig imorrn, så får jag väl ringa och skälla på dom (tro mig, jag är inte att leka med när jag blir förbannad). :P

Anonym sa...

Haha, vad bra att någon annan än jag också gillar den där fan fic'en. Men bara fem kapitel ute? Jag är jätteorolig att de ska sluta skriva helt plötsligt. :<

Ronii sa...

Poemy: Det är jag med lite orolig för.. Dock verkar det som att de har den färdigskriven, bara att de låter stackaren som rättar grammatik ta ett kapitel i taget :P

Jag är mer rädd för att den ska sluta olyckligt. Du vet, kommer leva lyckliga i alla sina dagar, sedan dör Morgan i en motorcykelolycka, eller något.
Det är någon med den där motorcykeln, det är jag säker på.

Dennis Alexis Hellström sa...

Kraaaaam