lördag, maj 10, 2008

Ronii försöker sig på en comeback

Den senste tiden har väldigt många av mina vänner påpekat att det var länge sedan jag uppdaterade min blogg, och det är jag mycket medveten om.. Jag har tagit en mer eller mindre frivillig paus ifrån allt vad bloggar och bilddagböcker och communities heter i över en månad nu, men nu känner jag att jag ska försöka ta tillbaka (eller vinna tillbaka, återvinna... :P) mitt liv på internet. Regagner ma vie sur l'Internet, så att säga.

Anledningarna till att jag inte riktigt pallat med internet den senaste tiden är många. Ska försöka sammanfatta hela situationen lite snabbt... Nästan allt skolarbete har gjorts i sista minuten, med ångest för att jag borde plugga men inte kan; mitt rum har sett värre ut än det gjort på åratal, vilket bara ger mig mer ångest egentligen. Jag har knappt haft tid att umgås med kompisar; alla prov i skolan har gjort mig något så grymt instabil att jag till och med glömde bort min tid hos kuratorn (folk i cyberrymden som inte träffat mig; jag är inte en person som glömmer bort viktiga möten!). Haft huvudvärk fyra dagar av den senaste skolveckans fem... Osv.

Vad jag försöker säga är att jag inte riktigt har varit mig själv den senaste tiden, och ännu mindre den person jag vill vara. Till er som väntar på svar från mig, i mail eller meddelanden, här på bloggen eller på QX; håll ut! Det kommer förhoppningsvis snart. Jag hatar er inte och jag försöker inte säga upp kontakten med er. Förlåt mig för mitt försvinnande.

Föresten vill jag bara säga, att jag vet inte alls hur allt det här hade gått om jag inte hade haft dig... Tack för att du finns där, lyssnar och utbyter tankar när jag är förvirrad. För att du lindrar paniken, och för att du vill ta upp lite av all den extra plats som finns i min säng, när jag känner mig som mest ensam <3

2 kommentarer:

Lilith sa...

Kul att se dig tillbaka. :D Instabila är vi nog alla, förhoppningsvis blir det ändring på det till sommaren om inte annat!
*kram*

Anonym sa...

Yei, bloggen lever! Sånt gillar vi =)