måndag, maj 12, 2008

Saker inför Pride

Åh, vad det här med Pride i sommar känns bra nu! Eller det började göra det för en dryg halvtimme sedan, när jag insåg att vi kanske har hittat ett ställe att bo på <3

Det är nämligen jättesvårt att hitta någonstans att sova i Stockholm, under ungefär tio dagar i augusti (högsäsong), när man har en students ekonomi och inte ens har fyllt 18 år ännu. Men omöjligt verkar det alltså inte bli! :D

~ ~ ~

Föresten var det riktigt komiskt i eftermiddags, när jag och min sötnos (sorry för formuleringen alltså, det är sent och jag vill inte outa dig i onödan) gick mot skolbyggnaden, hållandes varandra i händerna. Vi hade just sett att några tittade konstigt på oss, konstaterat att vi ju ändå aldrig behöver se dem igen, och skrattat år dem, när vi sprang in i en skolkamrat. Dennes ögon mötte våra, munnen log och sade 'hej', blicken for ner mot våra händer, och sedan upp igen. Minen var ungefär som om någon av oss hade glömt ta på sig byxor eller något...

Jag tycker sådant här är skitkul, och det vore i ärlighetens namn väldigt konstigt om inte större delen av skolan redan visste om det. Men tydligen kan man fortfarande förvåna, och roligt är det!

2 kommentarer:

Lilith sa...

Skönt att det går i rätt riktning om inte annat, då jag har känt en smärre panik att hitta nånstans att bo en tid nu. :P
Tror jag ska fixa biljetter inom den närmsta veckan eller så...

Anonym sa...

Vad kul :P

Jo, självklart är det skillnad.. jag brukar se mig själv som ganska mogen :P Fast jag är sådär tråkigt vuxen ändå ibland.. som igår när våra mödrar bakade bullar. Jag kunde bara äta två (visserligen mammas gigantiska, som är som typ fem vanliga, men ändå) innan jag blev proppmätt.. för tio år sedan hade jag kunnat äta hela plåten :P
Och idag gick jag frivilligt upp tidigt, och jag önskar att klockan redan var tio så jag kunde ringa och söka ett jobb. Liksom, JAG?!!!!
Weird...
Kärlek kusin <3