söndag, april 06, 2008

Dreaming away

Idag har jag sovit längre än jag borde, låtsats att jag inte har några som helst problem och haft Criminal Minds-maraton med mig själv. På söndagskvällar går veckans avsnitt i repris, så förmodligen ska jag sedvanligt se det ikväll också. Men nu är det dags att ta sig ur dagdrömmen, fantasin som säger att jag är precis helt frisk i huvudet, och försöka komma ikapp vardagen lite. Helst utan att få panik; således måste jag antingen fly fältet eller börja med att röja upp i mitt rum, för att sedan kunna sätta mig med lite skolarbete. De flesta tonåringar skrattar när jag säger att mitt rum är stökigt, men för mig är det katastrofalt. Fast å andra sidan förstår de inte heller hur jag kan tillbringa 90% av tiden jag är hemma i mitt lilla rum, med dörren stängd och med bara fiskarna som sällskap...
Jag kanske helt enkelt bara är knäpp?

1 kommentar:

Lilith sa...

Jag vet inte om borde nämna det eller inte, men jag hoppas att du känner dig lite bättre till mods efter att ha sett mitt rum.
Personligen tycker jag ditt rum alltid är väldigt städat och fint, men som sagt såna saker skiljer sig ju från person till person.

Jag kan även förstå fullt hur du kan tillbringa 90% av din tid på rummet, då jag gör detsamma (skillnaden är väl bara sällskapet). :P