söndag, oktober 14, 2007

OMG Kärlek

Tidigare ikväll (den 13 Okt, det är nästan morgon nu) pratade jag med min kusin Linda (hon som bor i Schweiz) över msnm. Någon gång under samtalet kom vi in på ämnet gay (jag tenderar ju att göra det...) och efter en stund tipsade hon mig om Bimbo Boys Blogg som jag med intresse började läsa. Han skriver helt sjukt mysigt.

I hans blogg nämndes Andra Avenyn, en TV-serie jag har sett reklam för men aldrig faktiskt tittat på. Inlägget handlade om att två killar i serien, Kim och Adam, träffas och att de på ett ställe kysser varandra. Självklart blir jag intresserad. Jag tittar på klippen från Youtube som visar ett par scener med de två killarna, där man ser att någonting håller på att hända mellan dem. Olyckligtvis har de klippt bort den faktiska kyssen och smått rabiat som jag är börjar jag söka efter en hel verision. På SVTs hemsida kan man titta på alla avsnitt och då jag fått reda på att de träffas i avsnitt 7, börjar jag där. Sedan klickar jag mig igenom ett par millimeter i taget av avsnitten 7-9, och stannar upp och tittar på de scener där Kim och/eller Adam finns med. Mys säger jag bara.

Det blev även så att jag tittade på ett par andra scener som verkade intressanta, och tro det eller ej så verkar serien ha vunnit en plats i mitt hjärta. Det är inte många TV-program som jag följer, men detta kan nog bli ett av dem jag tittar på regelbundet. Så underbart med ett homopar i en film som visas på TV, där båda killarna faktiskt är snygga (även om Adam är hetast!). Där det inte är överspelat, galet (till exempel Another Gay Movie) eller där allt bara går åt helvete (alla andra filmer jag sett, till exempel Brokeback Mountain. EDIT: här kan även läggas till Boys Don't Cry).

Så detta inlägg handlar alltså om två nya saker jag har blivit aningen besatt av. Andra Avenyn kommer ses när jag har möjlighet och förhoppningsvis även laddas ner, Bimbo Boys Blogg kommer även den att läsas så ofta som möjligt.

~ ~ ~

Dock har allt detta återigen fått mig att fundera på det man säger att vilken läggning man än har så finns det något som passar en. Jag gillar både killar och tjejer, det vet jag med säkerhet. Men hur kommer det sig, att jag är så besatt av gaykillar? Det är allvarligt någonting av det bästa jag vet, och det känns ju bra eftersom det enda sätt detta egentligen beskriver personen i fråga är att han inte tänder på mig. Failure

1 kommentar:

Dennis Alexis Hellström sa...

Darling! Tack för de fina orden om min blogg. Jag blev igår jättedeppig pga skitsnack om mig i andra bloggar och på mina kommentarer. Var nära att sluta blogga och så kom ditt mail. Nu känns det bättre. :)
Kram