lördag, oktober 13, 2007

Lista

Okay, för att det inte ska se ut som om jag (igen) har övergivit min blogg, så fyller jag helt enkelt i en sådan där fantastisk lista ( -.- ) som jag fick av ett par gamla vänner. Detta är dock mest en manöver för att inte behöva skriva någonting seriöst.

1. Vad är klockan: 18.50
2. Fullständiga namn: Ellinor Anne-Lie Eriksson
3. När fyller du år: 4 December
4. Stjärntecken: Skytten
5. Hur gammal är du: 16 år
6. Tatueringar eller piercingar: Industrial piercing i vänster öra.
7. Är du kär: Inte på riktigt, inte nu.
8. I vem: ~
9. Har du varit i en annan världsdel: Nej, men jag har nästan varit i Afrika.
10. Har du tyckt om någon så mycket att du har gråtit: Ja, men det har inte varit hela anledningen.
11. Har du varit med om en bilolycka: Nej.
12. Har du brutit något ben: Nej, jag är feg, så jag gör ingenting farligt :D
13. Korv eller hamburgare: Eh, usch?
14. Pepsi eller Coca Cola: Coca Cola.
15. Öl eller vin: Vin, men dricker i allmänhet nästan aldrig.
16. Glaset halvfullt eller halvtomt: Beror på. Fråga mig IRL så kan jag förklara vad jag menar ~
17. Favoritfärg på underkläder: Vit
18. Skostorlek: 39
19. Favoritnummer: 3
20. Vidskeplig: Bara för saker jag själv inbillar mig.
21. Favoritmusik: Tufft. (Läs: jag kan inte sammanfatta det)
22. Låt: Just nu: "Coat of Many Colours" med Dolly Parton.
23. Blomma: Förgätmigej eller ros.
24. Ett ämne som jag hatar att tala om: Jag diskuterar det mesta ^^
25. Disney eller Warner Bros: Disney. Simply för att jag förknippar WB-loggan med Snurre Sprätt, som jag inte gillar.
26. Bästa snabbmatsstället: Gillar egentligen inte snabbmat, men Rosie's bara för milkshakedrinkarna ^^
27. Senaste gången du var hos läkaren: När min tå opererades (jag hade vält en dator över den).
28. Favoritfärg: Regnbågsfärgat! (Läs: kan inte välja en, men passar på att sprida lite gaypropaganda)
29. Vad gör du om tio år: Förhoppningsvis bor jag i Japan och arbetar som civilingenjör. Troligtvis pluggar jag fortfarande till nämna yrke.
30. Vem fick du det här mailet av: Två stycken Johannor.
31. Vem av dina vänner bor längst bort: Marina i Alençon, Frankrike. I Sverige: Mia, Patrik och de andra i Skåne.
32. Det bästa: Vänner, böcker, sex, yttrandefrihet? :P
33. Vem tror du kommer att svara sist på det här testet: Jag tänker inte be någon göra det.
35. Vad skulle du ändra med ditt liv: Ingenting tror jag. Det är kanske vissa saker jag skulle vilja ändra på, men jag skulle vara alltför rädd för konsekvenserna om jag fick ändra något bara sådär.
36. Har du dator hemma: Ja, en som nästan kan klassas som en dator och en som definitivt klassas som skrot.
37. Favorit-CD: 2004, Noice. Tror jag.
38. Bästa känslan: Att susa nerför en backe på slalomskidor, att krama någon man älskar, att sitta invirad i en filt framför en brasa och lyssna på regnet utanför, att inte ha något speciellt man måste göra för stunden, helt utan inbördes ordning.
39. Det första du tänker på när du vaknar: Vanligtvis "vad är klockan?"
40. Blir du rädd eller inte rädd av oväder: Inte speciellt rädd.
41. Om du fick vara en/ett annan person/djur, vem/vilket: Vet inte riktigt.
42. Vad finns på väggarna i ditt rum: Än sålänge nästan ingenting.
43. Vad finns under din säng: Random grejer jag inte vet vad eller vart jag ska göra av dem.
44. Skriv något till personen som du fick det här mailet av: Det var länge sedan jag träffade er :/
45. Nämn den person som troligen inte kommer att svara: Åh Gud vilka tråkiga frågor.
46. Vem kommer garanterat svara: Varför skulle jag tortera mina vänner med detta? ^^
47. Oförglömlig resa: Skottland med klassen i nian ^^
48. Vad skulle du vilja säga till någon men vågar inte: Kom igen. Det här är Internet -.-
49. Favoritsport: Judo måste jag nog säga, även om jag inte tränar längre.
50. Blyg eller utåtriktad: Jag jobbar på det, okay?
51. Smeknamn: "Elle" och "Ronii" är vanligast nuförtiden.
52. Vad tycker du om att få: Matriella saker är inte så viktigt. Har jag någon som vill ge mig presenter är den personen långt mycket mera värd <3
53. Något du inte gillar hos dig själv: Är "utseendet" ett godkänt svar?
54. Tycker du om att läsa: Ja, verklighetsflykt <3
55. Vilka språk talar du: Svenska, engelska, halvbra franska och lite japanska.
56. Vad gör du helst på fritiden: Läser, reser eller skriver brev.
57. Berg eller kust: Berg.
58. Vad är skillnaden: Term - term = differens
59. Vad är du mest rädd för: Väldigt mycket.
60. Favorit TV-program: Desperate Housewives.
61. Varmt eller kallt: Kallt
62. Lockigt eller rakt hår på det motsatta könet: Hår eller inte, motsatt kön eller inte, jag bryr mig inte om jag gillar personen.
63. En hälsning till alla dina vänner: Jag tycker om er väldigt mycket även om jag inte skickar vidare era kedjebrev .-.

Inga kommentarer: