torsdag, oktober 04, 2007

Allt

Vi har gjort en massa intressanta saker ba°de igar och idag, och jag har tagit ofantligt ma°nga foton (ja, ska föreställa den tredje sista bokstaven i det svenska alfabetet eftersom att jag fa°r hets pa° franska tangentbord. Alla blir vi lite Zegrod när vi reser).

Dock har jag för tillfället ingen vidare lust att skriva om allt vi gjort, om naturen och de fina slotten vi har sett. Jag är grymt trött och jag har allmänt en känsla av att jag kommer bli sjuk. Vilket absolut inte är bra eftersom jag befinner mig väldigt la°ngt hemifra°n och det faktum att pa° klassresor sover man inte sa° bra som man borde. Jag försökte ringa till mor, far och bror förut, för jag har inte ringt hem sedan jag a°kte. Dock var det ingen som svarade, sa° jag antar att ni är i Älvestorp nu. Jag hoppas att ni har trevligt där =) <3

Det blir inte sa° mysigt pa° planet om jag redan ma°r da°ligt när jag kliver pa°, eftersom att jag allmänt ma°r sämst när jag flyger. Dock inte nu när vi flög hit, da° gick det bra!

Imorgon ska jag fa° ga° lite pa° stan, sedan ska vi förmodligen ut och träffa alla de andra eleverna, ba°de franska och svenska.

Snart är det dags att a°ka hem. De flesta verkar ha en väldigt klar uppfattning om huruvida de vill a°ka hem nu eller inte, men jag vet inte riktigt... Familjen jag bor hos är väldigt trevlig, men även om Marina inte följer med pa° utbytet nästa a°r sa° behöver det ju inte vara slutet pa° va°r vänskap. Hennes föräldrar har föreslagit att Charly och Marina ska hälsa pa° i Sverige i sommar, och att jag och Johan ska hälsa pa° här eftera°t. Det tycker jag skulle vara underbart roligt. Jag brukar inte under mina resor drabbas av hemlängtan speciellt ofta, men jag tror dock att den har slagit till ordentligt nu. Speciellt eftersom jag int fa°r tag pa° min familj och känner mig helt hängig...

Men jag ska sluta klaga och börja göra mig klar för natten nu; ty det är sent och det bästa mot sjukdomar är (vill jag pa°sta°) trots allt sömn. Dessutom har jag ockuperat deras dator tillräckligt länge nu.

Kram och godnatt
Ellinor

1 kommentar:

Anonym sa...

Tro mig, jag vet vad det dar med hemlangtan innebar... sjalv ger jag mig sjalv en manad till att fundera, men tyvarr har du ju inte samma mojlighet.. hoppas det gar bra iaf! Forresten ringde mamma igar, hon hade tydligen varit hemma hos er ett par ganger.. kul att de borjar umgas lite mer =)
Kram