söndag, september 09, 2007

Hej jag är trött nu...

Omg jag failar så extremt mycket ibland. Jag bloggar ju typ aldrig o_O
Iaf, nu borde jag sova för länge sedan, men det gör jag inte så alltså har jag lite tid extra att skriva här på. Logiken, ja. (It doesn't even make sense in my head)

Det har hänt en massa saker. Linda är i Schweiz. Om det nu stavas så. Hur som helst, jag saknar henne ganska mycket, även fast vi inte brukade träffas så ofta när hon bodde i Sverige heller. Jag hoppas att någon av oss kan hälsa på den andra riktigt snart ^^

Sedan det jobbigaste av allt som hänt; förmodligen det jobbigaste som hänt mig på länge. Jag gjorde slut med Simon. Känns fortfarande ganska konstigt, min Higu. Fast jag tror fortfarande att det var nödvändigt, att jag behövde göra detta.

Skolan är igång igen, och jag har äntligen fått börja läsa japanska. Alltså, detta är någonting jag har velat göra sedan jag gick i femman. Det är ganska mycket läxor, men ack så underbart.

Konnichiwa, watashi wa Erurinoru Desu. Nihon-jin dewa arimasen, Sueden-jin desu. Seeto desu.
Hej, jag heter Ellinor. Jag är inte från Japan, jag är Svensk. Jag är elev.

Dock vill man ibland döda de rabiata j-tardtjejerna i gruppen. Seriöst. DESU DESU DESU!!! (<-läses med Rosen maidenröst) "Åh, ska du på UppCon? Tittar du på anime?" Osv. Gör man inte något av dessa beter de sig som om man inte var nördig nog, värdig, att få läsa japanska. Dessutom finns det de som snart pratar med ultraljud, eftersom annars är det ju inte riktig japanska.

Btw. Jag har länge misstänkt att två killar jag känner (inte i min direkta bekantskapskrets dock) är tillsammans. Om inte annat hoppas jag att de är det, de är så otroligt söta tillsammans. Jag har sett dem stå och hålla varandra i händerna medans de pratade om att lösa en sak som den ena killen inte ville göra. Den saken ordnade sig, och är egentligen inte ens hälften så konstig som jag fick det att låta insåg jag nu :P
Jag återkommer om detta när (om?) jag vet mer.

Inga kommentarer: