torsdag, september 20, 2007

Idolyra

Okay, to be honest. Jag gillar inte idol, men jag tycker att det är sjukt roligt att titta på uttagningarna. Se hur folk gör bort sig och den elaka juryn och allt. - Gör detta mig till en dålig människa..? Nja, så illa är det nog inte :P

Dock har ett par dagars ovanligt stark förkylning tvingat mig vara hemma från skolan, och således har det blivit extremt mycket tv-tittande. Och idoluttagningarna har varit mycket mer underhållande de här två dagarna än vad jag någonsin har funnit dem. Först, min respekt för Måns Zelmerlöv har ökat drastiskt. Jag helt enkelt älskar idén att klä ut sig till gothare och försöka lura juryn. Det är sådant som gör att random kändis man egentligen inte vet något om fastnar i ens medvetande för att aldrig försvinna. Dessutom såg han ju helt okay ut som gothare :P

Sedan har Idol - tro det eller ej - gett mig en ny personlig idol. Det verkar som om Christoffer Hiding kommer vara anledning nog att börja följa programmet kväll efter kväll. Jag har alltså ingen aning om varför jag gillade honom så mycket, men att jag gör det är helt klart. Helt mysig röst. Sedan påminner han om Sam en hel del, det är lite läskigt faktiskt. Dock var det inte någonting jag kom att tänka på förrän jag sett klippet fler gånger än vad jag kan räkna på en hand, så...

Det ska helt klart bli intressant att se hur det går för honom. Och jag tror att en av anledningarna är att han inte ser ut som någon som skulle vinna idol. Folk som går utanför ramarna, in my heart! <3

Jag skämtade med PandaPiraterna över IRC om att jag skulle skicka fanmejl till honom. Som sagt ett skämt, men det är nog inte långt ifrån. Vi får se hur det går.

Godernatter ~
Och appropå absolut ingenting har jag mormorsbollar i håret. Förhoppningsvis har jag korkskruvslockar imorgon när jag vaknar...

Inga kommentarer: