måndag, april 23, 2007

Som alltid.

För att vissa saker aldrig ändras.

Som att Rebeckas blogg på min favorit-
lista fortfarande heter "Arisia's blogg".


Som att jag fortfarande blir alldeles hoppig
när jag får veta att Skåningarna kommer
hit, och att Mia är med.
Som att de bästa lärarna får barn
och ska vara föräldralediga.


Som att jag förlorar en massa vänner
för att jag är dålig på att hålla kontakten.

Som att "Fem"-böckerna innebär
total myskänsla.


Som att jag failade på läxförhöret
för att jag inte orkade med det.


Som att jag har dåligt samvete
för allt jag struntar i att göra.


Som att mina kaniner verkar gilla
mig fastän jag bara är hos dem när
det passar mig.

Som att jag inte kan umgås
normalt med folk.


Som att jag blir dampig när jag
pratar med folk på Internet.


Som att läsa en bok är den
bästa verklighetsflykten.


Som att allting bra medför
någonting dåligt - och tvärtom.
Som att jag glömmer bort
vad jag skulle säga
- tappar tråden
på vägen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer alltid vara lite arisia <3

Anonym sa...

Ah, allt medför något. Och man kan vända allt till något annat. Positivt till negativt, med tankens kraft, t.ex. Så sant.