onsdag, april 04, 2007

Deathgame April - vi failade

Månadens deathgameomgång var helt grymt mycket fail. Vi hade bestämt oss för att åka ut och raida den andra april, och det gjorde vi också. Åtta stycken pandor träffades vid sextiden på järntorget och ytterligare en joinade oss lite senare. Vi åkte till tre hus, och Tyfuz som vaknade till ljudet av mordbrand erkände sig död. Hemma hos BassCore hade vi mordbränt och lämnat två apor och en orm, men mobilen var avstängd och han hade överlevt det hela. DarkOne hade även han mobilen avstängd och hans mor ville inte släppa in oss, så där lämnades en apa med en fingervirkad halsduk. Även han hade överlevt, fick jag veta senare på kvällen. Väl uppe på stan efter det tredje huset klev vi av på järntorget, ty jag behövde fylla på med pengar på min mobil. På bussen hade vår kära klan börjat brista lite i koncentration, då det började diskuteras bögsex och emos. Alla utom Higu gick i en stor klump när två äpplen kommer flygande. Higu skjuter förövaren som dödat oss andra, BassCore, men BassCore fortsätter springa och ropar "Ni vet vem jag är!". Jag och ungefär sex stycken av de andra mumlar "Vem fan är han?" Poemy ringer upp honom och berättar att han fått ÅTTA kills och frågar om han har flytväst. Det har han inte, så hon medddelar även att han dött av Higus pistol. Lite senare går vi till Vasa konditori för att fika, men Higu står utanför. Snart ser vi att han jagas - av BassCores klankompis Ankers! Då jag fått i uppgift att bära påsen med större delen an Higus vapen kutar jag efter, och när jag kommer ikapp dem på Drottninggatan står de alla stilla och pratar. Jag flämtar "Vem dog?" och man pekar på Ankers. Yay! Det hela slutar med att vi alla, utom Higu, gick och fikade tillsammans. BassCore och Ankers var faktiskt väldigt trevliga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yesh, de är trevliga. Ankers är rätt nedstämd dock, men han lyckas dölja det väl. Hans flickvän gjorde slut för inte så länge sedan, nämligen.
Ah well, jag kan nog få fler kills än vad hela klanen vanligen får =)