torsdag, mars 29, 2007

Allting.

Begravnignen på torsdag, alltså..
Det är ganska hemskt att se mor min tänka på det hela. Fast hon har hanterat det bra tycker jag, och nu springer hon omkring och letar kläder och planerar maten som ska serveras.

Själv känner jag att det här är ganska orättvist. Detta blir den tredje begravningen jag går på, men jag har inte varit på ett enda bröllop. Förutom mitt eget dop minns jag inte att jag har varit på något heller, förutom då jag hjälpte till i kyrkan när jag konfirmerade mig. Men de personerna kände jag ju inte, så.

---

Bakar kakor till klanmötet på lördag. Chokladbanankakor ^^

---

Ännu ett par musik-ryck de senaste dagarna också. Lyssnar nu på all musik med Marilyn Manson jag har, och jag lyssnade på Kiss igår (och i förrgår kanske, minns inte riktigt).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är också rädd för begravningen. Kommer nog bryta ihop när de spelar morfars favoritsång...
Mamma hanterar det också lite mysko. Ringde igår och hade nästan panik för att jag inte valt vilken blomma jag skulle ha :S

Anonym sa...

Då får vi gifta oss då!
Hrm. Det var nog opassande.
Jag har aldrig varit på en begravning, trots att släktingar dött. Det låter mindre trevligt, men å andra sidan kan ritualer hjälpa en att komma över.