tisdag, mars 27, 2007

I skolan.

Sitter i skolan, har haft håltimme och min historielektion börjar om.. 12 minuter. Skrivit lite på sammanfattningarna om imperialism och WW1, men det är så trååkigt. Jag har lust att ända i historien, så att det blev lite mer intressant. Eller åtminstone skippa att göra sammanfattningarna, och få atvända de två sidorna till mitt Japanarbete istället. Fick avsluta min diskussion lite tvärt och jag tror att jag skulle kunna ha kommit fam till mycket mer om jag hade haft mer plats.
3 A4-papper är en ganska dålig maxgräns.. Men ändå, jag ska inte klaga, den är klar i tid och den är åtminstone inte dålig. Frågorna är också klara, men det är inte så seriösa svar till dem. En del är "uppsatslånga" och en del syftar med nöd och näppe på rätt sak. De är hur som helst inskickade nu, och jag hoppas att Karin ms Mühr inte blir alltför besviken på oss :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm. Principen är ju bara att man ska uppfylla skolverkets kriterium, så lärarna skulle kunna vara mer flexibla, men det är ju redan så hårt för dem ändå. Huuga för att jobba som lärare.
Det är säkert givande, och så, men huuga vad jobbigt =)