onsdag, oktober 22, 2008

Just great.

Kul att det enda som hitintills inte hade skitit sig totalt, slutligen bestämde sig för att göra det med :'(

"Kanske är det bara en urkass timing att jag inte verkar komma någonstans med utredningar och kuratorbesök. Att jag känner mig i det närmaste apatisk, och att jag inte verkar få ordning på i stort sett några skolarbeten som jag borde göra klart. Att jag precis har börjat komma igång med körlektioner, och med det en press att faktiskt utnyttja tiden maximalt och sedan klara proven också. Att jag för första gången i mitt liv börjat tvivla på min tro, och samtidigt på min läggning. Men vad vet jag? Jag är ju trots allt bara en bricka i ett spel. En färgpunkt i en seriestripp, en droppe i ett hav."

Utdrag från min egen dagbok.

Jag vill vända ut-och-in på mig själv; öppna mig som en bok för alla i min närhet. Regregera, bli omhändertagen och känna mig ynklig. Samtidigt vill jag bara gå ännu fortare än förut, bygga upp min tillvaro med nya byggstenar och hoppas, våga tro på att den nya konstruktionen blir hållbarare än den gamla. Ensam.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag kan inte svara på vad det är som du tycker har skitit sig totalt, men om jag får gissa så har det nåt att göra med det jag skrev i min blogg igår kväll.
Om det är så, så har det inte skitit sig totalt, om du inte vill att det ska ha gjort det, eftersom texten inte handlade om dig.

Om du vill prata, så finns jag här för att försöka stötta dig.

Anonym sa...

Jag finns här om du vill & behöver, kom ihåg det. <3