måndag, februari 18, 2008

Stockholmsvistelse och misantropryck

Dagen har tillbringats i Stockholm med mina kära föräldrar och min bror. Det var väldigt trevligt, vi vandrade runt i Gamla stan och inne i Livrustkammaren. Det blev inget Naturhistoriska dock, men jag känner att jag hellre åker dit senare och går där en hel dag, än att stressa igenom det idag. Sprang runt inne på SF-bokhandeln och köpte manga (bilden är fantastiskt snabbklippt i Paint -.-) och jag gillade att allmänt hoppa runt bland de andra nördarna.

Loggade in på QX när jag kom hem, och läste diskussionerna i en tråd om invandring till Sverige. Natten till idag hade jag skrivit ett argt inlägg om att invandrare behövs, och bubblat om den demografiska transitionsmodellen och befolkningspyramider et.c.

Det kändes som om ingen annan diskuterade seriöst (kommentarer som "men det kanske blir fler gayklubbar i Gävle :)" dök upp) och alla var plötsligt analfabeter. Jag har sagt det förut och jag säger det igen; Man blev ju misantrop för mindre -.-' ...

Inga kommentarer: