onsdag, oktober 24, 2007

Garntvinnor & politiska ledare

Det är nu väldigt länge, nästan ett år, sedan jag hade det lila garnet inflätat i mitt hår. Således är även presentationsbilden här ganska gammal... Jag saknar det och förhoppningsvis dröjer det inte länge förrän jag åter ser ut som en garnaffär. Har köpt garn (svart och blått) och har tänkt sätta mig ner och börja tvinna nu direkt. Har jag tur kanske Maria kan tänka sig att fläta in dem i mitt hår redan nu till helgen? :)

~~~

EDIT 19:54

Jag blir bara så arg. Hamnade på sd-ledaren Björn Söders blogg på grund av att jag hört att han ska ha uttalat sig i frågan om könsneutralt äktenskap. Jag läste, för jag måste alltid veta vad motståndarna tänker och säger för att kunna besvara deras argument. Söder skriver saker som får mig att vilja slå sönder saker, och jag kände att jag behövde skriva en arg kommentar. Där man lämnar kommentarer möttes jag av den här texten:

"Kommentarer ska godkännas innan de publiceras och vi hoppas att Du har överseende med att det kan ta lite tid innan Din kommentar läggs ut. En kommentar ska beröra det aktuella blogginlägget. Stötande eller på annat sätt olämpliga kommentarer publiceras inte."

Såklart. Ingen ska behöva stå ut med onödigt trams eller påhopp i sin blogg, men orden "stötande" och "på annat sätt olämpliga" får mig att bli misstänksam. Varför skulle de låta publicera min kommentar, om det argumenterar emot vad de skriver? En snabb koll visade att alla publicerade kommentarer höll med skribenten. Alla åtta.

3 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Kikar förbi. :)
Tack för att du följer min blogg.
Kram.

Anonym sa...

Testade du att kommentera?

Anonym sa...

Sa sant. Men vanta bara tills jag blir diktat.. erhm, jag menar statsminister. Da blir det andra bullar i ugnen =)