torsdag, oktober 30, 2008

Fanfiction

Har varken läst eller skrivit speciellt mycket fanfics de senaste veckorna, sådant går ganska mycket i perioder (i alla fall för mig). Speciellt skrivandet, då det kräver mer engagemang och att man faktiskt har någonting vettigt att vilja förmedla, kan det ligga på is i år (om det vill sig riktigt illa, vill säga).

Är fortfarande lätt deprimerad över en borttappad fanfic som jag började skriva för ett par somrar sedan, när vi var och hälsade på Skåningarna. Min för tillfället favoritpairing var (och är faktiskt fortfarande) Lucius Malfoy - Severus Snape från Harry Potter-serien. Det är dem den handlar om, och jag minns att jag var åtminstone halvklar med den. Dock verkar den vara spårlöst borta nu, och det känns grymt jobbigt. Ådi, om du hittar ett kollegieblock hemma hos dig som tillhör mig så låt mig veta, okay? (och, om du vill undvika en pervo-chock, låt bli att läsa ;) :P

Det här skulle i och för sig inte handla om den borttappade fanfic'en... :P
Kände att jag ville skriva någonting om att jag plötsligt fick en massa inspiration förut idag, när jag läste igenom kladden till ännu en halvklar berättelse* som jag jobbar på. När jag hade tittat på Criminal Minds S04 E05 (det börjar bli bättre igen nu <3), satte jag mig och fortsatte skriva på den, och det känns helt otroligt bra. Mindre bra med tanke på att jag hittar språkliga fel som jag en gång skrivit, men också jättebra; jag ser ju felen nu och rättar dem, och det jag skriver får en möjlighet att förbättras.

- - -
* Det är faktiskt ingen fanfic den här gången, snarare bara en fiktiv historia (baserad på riktiga människor dock).

1 kommentar:

Dennis Alexis Hellström sa...

Hej, vännen!
Fanfics är kul. Jag skulle vilja skriva en om Melrose Place hehe!

Jag ville förresten tipsa dig om den nya funktionen Bloggintresserade längst ner till höger på min blogg. :) Den är speciellt för folk med Blogger-konton. Spana gärna in den! Kram! <3