torsdag, februari 28, 2008

Fett opepp

Jag orkar seriöst inte göra någonting :/ Känner mig trött i huvudet, och jag kan inte riktigt komma underfund med varför jag känner mig såhär. Har känt så förut, både i samband med att jag mått dåligt mentalt och när jag varit på väg att bli sjuk...

Har en massa saker att göra, men det känns som om få av dem verkligen vore värda att göra för tillfället. Mest prioriterat är väl att byta vatten i akvariet (eftersom mina fiskar fick medicin med en massa starka saker i för fyra dagar sedan..), så det har jag tänkt att jag ska göra ikväll. Allt annat känns väldigt oviktigt, och jag brukar inte känna så. Trots paniken över skolan klarar jag verkligen inte av att sätta mig och plugga, och småsaker som att packa upp gymnastikkläder eller värma middag är hopplöst. No way, liksom.

Idrottslektionen idag var det en klasskamrat som höll i. Temat var typ "samarbete" eller "sammanhållning". Någonting som saknas i min klass, känns det som. Så idén var god, och att göra en hinderbana när alla i klassen höll varandras händer var faktiskt riktigt skoj. Dock avslutades det hela med att man skulle massera varandra, och det följde ett system som gjorde att man masserade och fick massage av ungefär halva klassen. Jag kan ärligt säga att det var länge sedan jag kände mig så antastad. Att röra vid människor som jag inte känner är inte min grej, jag är även ganska fail på att massera andra så det kändes hemskt större delen av tiden. Petade på folks ryggar utan att riktigt veta vad jag skulle göra (masserar man sin partner är det lättare eftersom man vet vad denne vill, och det blir automatiskt lika mycket gos och smek som muskelknådande). Men jag känner som sagt inte min klass, och det är väldigt få av dem som jag skulle vilja kramas med.. Funderade på att säga att jag inte vill ha massage själv, men kände att jag inte kan mesa hur mycket som helst. Så jag satt och tittade ner i mitt knä större delen av tiden, försökte ignorera att okända människor knådade min rygg (när en person även rörde armar, midja och mage höll jag nästintill på att dö) och jag tittade knappt på vem det var som masserade.

Jag ska aldrig någonsin bli massör, har jag kommit fram till nu iaf. Helt klart, punkt och slut.

Imorgon ska jag ta det lite lugnt; jag ska ta mig igenom lektionerna så smärtfritt som möjligt och sedan är det helg. Tänkte tillbringa eftermiddagen hos Jonas i second hand-butiken, där jag ska prata om en massa saker och helt enkelt bara ha kul. Jag tycker om att man kan sitta och bara slappna av, ha trevligt oavsett om det är Jonas eller Adam som är där. Ni är bäst :')

På lördag ska jag och min far se Jonas Gardell i Örebro konserthus. Parkett höger, rad 2 och platserna 47+48. Som jag skrivit tidigare är det en av de bästa födelsedagspresenterna jag hade kunnat få.
Det är kärlek, liksom <3

1 kommentar:

Lilith sa...

Hoppas du får kul när du ser Jonas Gardell. Kanske blir du på bättre humör då också? :)
Kram