måndag, november 05, 2007

Mer färg i akvariumet ^^

Nya fiskar <3
..så kanske snigelproblemet är löst sedan.
.
Idag på japanskan fick vi (efter mitt och Lindas önskemål men till de andras uppenbara förtret) skriva små presentationer om oss själva och läsa upp dem (att läsa upp dem hörde dock inte till önskan). Eftersom vi bara har läst japanska den här terminen användes endast väldigt enkla meningar, men jag blev så glad för att vi lät bli att följa boken slaviskt för en lektion.
.
Vi blev diktatoriskt indelade i två grupper för att läsa upp våra texter. Jag och Rebecka hamnade i samma grupp, tillsammans med bland andra "Marilyn Manson-killen", "den pretentiösa killen som är jätteduktig på allting" och "den lilla tjejen som pratar hela tiden".
.
Jag blev helt glad när jag hade läst min text, kände mig lite tveksam till en början, men när jag hade läst klart var det en kille som helt på random började applådera. Lite skumt eftersom vi inte applåderade annars, men det gjorde min dag <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Menar du inte den lilla tjejen jag kommer arkebusera innan det här läsåret är slut? ;P

Ronii sa...

Jo, precis den lilla tjejen Poemy :P

Anonym sa...

"de andras uppenbara fortret.." vad ar det for konstig grupp du har egentligen? Tur att ni har lilla Rolle-bolle (don't ask) som kan liva upp lite, han ar ju sa... hrm... kreativ.. och.. hm.. fantasirik.. eller nat ^^