lördag, november 05, 2005

Alla helgons dag.

Har precis varit och lämnat ljus på två olika kyrkogårdar, ett ljus vid Almbykyrkan där min pappas morföräldrar ligger begravda, och ett vid Karslunds kyrkogård där Stig ligger.
Min pappas morföräldrar träffade jag aldrig (inte ens pappa fick träffa morfadern), men Stig kände jag ganska bra faktiskt.
Jag utgår inte från att ni ska veta vem Stig är, så här är lite ointressant info. Stig var gift med min farmor, långt innan jag fanns. Eftersom att farfar och farmor är skilda blev Stig ungefär som min riktiga farfar. Det var ju han som var med farmor, var med på födelsedagar och släktträffar. För 6 år sedan (när jag gick i trean) avled Stig av en tumör i hjärnan, cancer ungefär. Jag kommer ihåg begravningen som om den var igår...
Stig är begravd i minneslunden, så vi vet inte säkert var hans aska finns. Men vi vet att, när vi var på kyrkogården kort efter hans begravning var det uppgrävt på ett speciellt ställe. Precis vid en tall, vilket passar bra då Stig tyckte mycket om att vara i skogen och jaga. Därför sägervi att det är där han är begravd, och det är oftast där vi ställer gravljusen.

@ @
@ @
@ @ @ @ @ @
@ @ @ @ @ @
@ @
@ @
@ @
@ @

Inga kommentarer: